Otelinizin Web Sitesini Nasıl Pazarlarsınız?
Herkes bir otel web sitesine sahip olmanın, otelini internete taşımanın ilk adımı olduğuna inanır. Bu doğru, ancak herhangi bir web sitesinden ziyade ideal olarak çalışan ve potansiyel misafirleriniz tarafından görülebilen optimize edilmiş bir web sitesine ihtiyacınız var.
Otel web sitenizi pazarlamayı neden ciddiye almalısınız? Her sektörde olduğu gibi konaklama sektöründe de rakiplerin oldukça fazla olması rekabeti zorlaştırmaktadır. Özellikle doğru pazarlama stratejisine sahip rakiplerinizin olduğu ve üstelik yüksek komisyon oranları ile otelinizi satan online seyahat operatörlerinin de online rakipleriniz gibi davrandığı sürece geri sıralarda yer almanız kaçınılmazdır. Oteller için birçok pazarlama stratejisi mevcut olmasına rağmen önemli olan oteliniz için uygulanabilirliği yüksek ve size en çok getiriyi sağlayacak yöntemi bularak bu doğrultuda bir yol haritası oluşturmaktır. Tüm bunlara dikkat ederek doğru stratejileri takip eden bir otelin, (ROI) Yatırım Getirisi’de bu oranda artış gösterecektir.
Bu makalede web sitenizi nasıl pazarlayacağınıza dair sizleri bilgilendirmeyi hedefliyoruz.
İşte oteller için en iyi pazarlama stratejileri!
İlgili İçerik
İçerik pazarlaması, oteller için etkili bir pazarlama stratejisidir. Web siteniz için içerik oluştururken ve yayınlarken, hedef kitlenizin beğendiği içerik türünü belirleyin ve içeriğinizin optimize edildiğinden emin olun.
İçerik pazarlamanızla tutarlı olun; haftada en az üç kez içerik yayınlayın. Bu sıklık alışılagelmiş otel siteleri için size garip gelebilir fakat konaklama sektörü dışındaki birçok sektörde haftalık 4-5 yeni içerik artık zorunluluk oldu diyebiliriz. (kaynak)
Web sitenizde, otelinizin bulunduğu destinasyonda yapılabilecek aktiviteler, seyahat rehberleri veya gezi değerlendirmeleri hakkında oluşturduğunuz blog yazılarına yer verin.
Otel SEO Stratejisi
Otel SEO Stratejisi, web sitenizin arama motorlarının organik sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmaktadır. Kullanıcı istatistiklerinden yararlanarak bir anahtar kelime listesi oluşturun ve bunları web siteniz için tanımlayın. Ardından, rekabeti ve arama hacmini kontrol etmek için Google'ın anahtar kelime planlayıcısını kullanın.
Otelinizin SEO sıralamasını yükseltmenin bir başka yolu da otelinizi Google Hotel Finder'a kaydettirmek ve oteliniz hakkındaki bilgileri güncel tutmaktır.
Unutmayın ki organik trafik, uzun vadeli yapılan bir yatırımdır. Sürekli harcadığınız belli bir efor size düşük maliyetli ve kaliteli trafik olarak dönecektir. Ücretli trafik (PPC) ve sosyal medya çalışmaları sanki bir saman alevi gibi kısa vadeli ve geçicidir. İlgili içerik ve SEO ise uzun vadelidir.
E-posta Reklamcılığı
E-posta reklamcılığı, oteller için çoğu web sitesinde pazarlama amacıyla kullanabileceğiniz harika bir araçtır. E-posta reklamcılığı ile otelinizin rezervasyonlarını, marka bilinirliğini, web sitenizin ziyaretçilerini artırabilir ve ziyaretçilerinizin ilgisini çekerek web sitenizin daha fazla trafik almasını sağlayabilirsiniz.
E-posta reklamcılığının bir diğer avantajı ise, müşterilerinizle iletişim kurarken size doğrudan erişim sağlayabilme imkanı sunmasıdır. Ancak burada dikkat etmeniz gereken nokta yalnızca otelinizin web sitesini veya fiziksel konumunu ziyaret etmiş kişilere e-posta gönderdiğinizden emin olmanız gerektiğidir.
Etkili bir E-posta reklamcılığı yürütmek için izleyeceğiniz ilk adım, e-posta listenizi web sitenizin ziyaretçilerinden toplanan demografik bilgilere göre bölümlere ayırmaktır. Bu listeyi oluştururken, otelinize konaklamaya gelmiş bu esnada e-posta adresini paylaşmış ve KVKK onayı vermiş olan misafirlerinizi de güncel ve uygun segmentlere ayırmanız da oldukça yararlı olacaktır. Örneğin ailesi ile tatile gelen 18-20 yaşlarındaki gençler, 4-5 sene içinde potansiyel olarak evlenebilecek ve buna bağlı olarak balayı veya evlilik töreni satışı yapılabileceğiniz bir kitleyi oluşturacaklardır. Bu misafirlerinizi ayrı bir segmentte tutup, onlara yılda 1-2 kere düğün hizmetleriniz ve/veya balayı ayrıcalıklarınız hakkında e-posta göndermeniz potansiyel satışlarınızı artıracaktır.
Ardından, müşterileri harekete geçirmek için tasarlanmış pazarlama hedefinizi yansıtan bir dizi e-posta hazırlayarak tercih ettiğiniz e-posta aracı ile hedef kitlenize ulaşın. E-postalarınızı oluştururken kolay okunabilir olmasına dikkat etmeli ve psikolojiden yararlanmalısınız.
Aranabilir Olun
Teknolojinin hızla gelişmesi otel endüstrisini olumlu yönde oldukça etkiledi. Örneğin, insanlar artık otel rezervasyonu yapmak için seyahat acenteleriyle iletişime geçmek zorunda değil. Günümüzde çoğu kişi artık bir tıkla rezervasyonlarını gerçekleştirme olanağına sahip.
Bu nedenle, otelinizin online görünürlüğünün olmaması büyük bir sorun oluşturabilir ve hatta rezervasyonlarınızın düşüşüne sebep olabilir. Günümüzün çevrimiçi dünyasında, insanların sizi kolayca bulabilmeleri için her yerde olmanız gerekiyor.
Araştırmalar gösteriyor ki çoğu gezgin konaklayacak bir yer bulabilmek için yolculuğuna arama motorlarından başlıyor. Rekabetin oldukça yoğun olduğu turizm sektöründe potansiyel misafirlerinize ulaşabilmek için SEO oyununun zirvesinde kalmanız kaçınılmaz oluyor.
Bunun için, web sitenizin çeşitli sayfalarında alakalı ve popüler otel anahtar kelimeleri kullanmalısınız. Ayrıca diğer sosyal medya platformlarında yapacağınız paylaşımlarda kullanacağınız oteliniz ve konaklama sektörüyle ilgili hashtag'ler de görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.
Eğer organik olarak büyümek ve görünürlüğünüzü artırmak için yeterli zamanın yoksa endişelenmeyin. Rakipleriniz gibi siz de Google’ın arama ve görüntüleme kanallarına, Instagram ve Facebook gibi sosyal ağlara, Bing’e, Kayak’a ve Tripadvisor gibi web sitelerine teklif verebilirsiniz.
Yeniden Pazarlama
Yapılan anketler, rezervasyon sürecini başlatan her on kişiden yedisinin süreci tamamlamadığını gösteriyor. Sebep her ne olursa olsun, potansiyel misafirinizin rezervasyon işlemini tamamlamaması onu tamamen kaybettiğiniz anlamına gelmiyor.
Yeniden pazarlama, sektör ne olursa olsun, doğru bir şekilde uygulandığı takdirde işe yarayan, oteller için kanıtlanmış bir pazarlama stratejisidir. Web sitenizi ve diğer sosyal medya ağlarınızı yakın zamanda ziyaret eden herhangi bir ziyaretçiye yeniden pazarlama taktiği ile otelinizi hatırlatabilirsiniz.
Potansiyel misafirleriniz yüzlerce başka otel seçeneğine maruz kaldığı için yeniden pazarlama misafirlerinizin ilgisini çekmenizde oldukça önemlidir. Bu nedenle, bir ziyaretçinin istenen işlemi tamamlamadığını fark ettiğiniz an, Google Ads veya diğer sosyal medya kanalları aracılığıyla potansiyel misafirlerinizi yeniden hedefleyebilir veya yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Web sitenizin ziyaretçilerini rezervasyon yapmaya ikna etmek için onları teşvik edebilirsiniz. Ayrıca, web sitenizin analizlerini gözden geçirebilir ve insanların çoğunlukla rezervasyon yaptığı platformları kontrol ederek pazarlama sürecinizi iyileştirebilirsiniz.
Doğru Kitleyi Hedeflemek
Oteliniz için hazırlayacağınız reklam kampanyalarının en önemli adımlarından biri de doğru hedef kitleyi belirlemek. Farklı tercihlere, gelir düzeylerine ve beklentilere sahip kişiler arasından ideal konuklarınızın kimler olabileceğine dair detaylı bir araştırma yapmalı ve çıkan sonuçlar doğrultusunda otelinizi tercih etmek isteyecek kitleyi hedeflemelisiniz.
Yapacağınız hedefleme çalışmaları için hedef kitlenizi gruplara ayırabilirsiniz.
Bu esnada size yardımcı olabilecek bazı gezgin kategorileri şunlardır;
- Araştırmacılar
- Lüks Gezginler
- Alışılmış Gezginler
- Bağımsız Gezginler
- Sosyal Gezginler
Web site tasarımı
Bu madde önemsiz gibi görünse de, bazı otel web siteleri, web sitelerinin tasarımları nedeniyle düşük performans gösteriyor. Web sitenizin ziyaretçiler tarafından kullanıma yeterince duyarlı olmadığı için bu durum potansiyel misafirlerin kaybıyla sonuçlanabiliyor. Konuyla ilgili detaylı bilgilere daha önceki blog yazımızda yer vermiştik. Dilerseniz aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz; https://www.hotelpartner.com.tr/blog/otel-web-sitelerinde-yapilmamasi-gereken-12-hata
Website Yüklenme Hızı
Sayfa hızınız, sitenizin performansıyla ilgili olarak ziyaretçilerinizi uzaklaştırabilir veya sitenizde tutabilir. Araştırmalar, yükleme hızı iyi olan sitelerin daha fazla potansiyel misafiri çektiğini ve geri dönüş oranını arttığını gösteriyor.
Konuyla ilgili detaylı bilgilere daha önceki blog yazımızda yer vermiştik. Dilerseniz aşağıdaki linkten yazıya ulaşabilir, web sitenizi hızlandırmanın yolları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz;
https://www.hotelpartner.com.tr/blog/otel-web-sitelerinde-yapilmamasi-gereken-12-hata
Tutarlı Markalaşma
Tutarlı marka bilinci oluşturma, misafirlerinizin, sitenizi ziyarete devam etmelerini sağlamak ve sadık misafirler oluşturmak için harika bir yoldur. Oteller için pazarlama stratejisi, tutarlı marka bilinci oluşturma ile doğrudan ilişkilidir.
Tutarlı marka bilinci oluşturma yoluyla web sitenizin trafiği nasıl artırılır?
- Müşteri odaklı bir zihniyete sahip iyi eğitimli personeller edinin.
- Mümkün olduğu kadar, misafirlerinizin karşılaşabilecekleri sıkıntıları veya rahatsızlıkları telafi etmeye çalışın.
- Cazip indirimler sunan programlar oluşturun.
Çözüm
Oteller için bir web sitesine sahip olmanın birincil amacı, sitelerindeki trafiği ve rezervasyonları artırmaktır. Yukarıda belirtilen stratejilerle, otel web sitenizi hedef kitlenize görünür hale getirerek hedeflediğiniz sonuçlara ulaşabilirsiniz.
Bu yazıda sıraladığımız ipuçlarını uygulayacak mısınız? Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!