Otelinizin sayfasından satış artırmak için hangi özel teklifleri kullanmalısınız?

21 Eylül 2022 Geri Dön

Misafirlerinize sunacağınız özel teklifler ile bir yandan işletmenizin satışlarını artırırken diğer yandan misafir memnuniyeti sağlamanız mümkün. 

Yapılan anket sonuçlarına göre, doğrudan işletmenin web sitesi üzerinden rezervasyon yapmak isteyen potansiyel misafirlerin ek teşvik imkanıyla karşılaştıklarında işletmenin web sitesi üzerinden rezervasyon yapma olasılıklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. 

Günümüzde potansiyel misafirlere ek hizmetler sunan OTA’lar ile rekabet edebilmek için işletmenizin doğrudan rezervasyon teşvikleri olarak özel teklifler (indirimler, ücretsiz hizmetler, havalimanı transferi gibi..) sunması büyük önem taşımaktadır.

Bu yazımızda misafirlerinize sunabileceğiniz özel teklif örneklerinden bahsedeceğiz;

1.’X gün kal Y gün öde’

Sosyal mecralarda oldukça sık karşımıza çıkan bu reklam söylemi çoğu işletmenin tercih ettiği bir yöntemdir. Elbette ki tüketiciler tüketim alışkanlığı olarak bir hizmet için daha önce belirlenmiş olan bedelin altında bir teklif ile karşılaştıklarında satın almaya daha yatkın tutum sergileyeceklerdir. Potansiyel misafirin karar verme sürecini bir hayli etkileyen bu yöntemi sizde kendi işletmenize uyarlayarak kullanabilirsiniz.

2.’X-Y yaş arası çocuklar konaklama ücretsiz’

Tatil planı olan çocuklu bir ailenin en çok ilgisini çekebilecek reklam söylemlerinden biridir. Yine birçok otel işletmesi tarafından oldukça sık kullanılan bu yöntemi satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz.

3.’% X indirim’

Hemen hemen her sektörde yıllardır kullanılan bu yöntem ile neredeyse karşılaşmayanımız yoktur. Ne kadar sık karşılaşmış olursak olalım indirimler satın alma davranışlarımızı en çok etkileyen yöntemdir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise indirimlerin gerçekçi olmasıdır. Örneğin web sitenizde yer alan odanıza ait indirimli fiyatın, başka bir satış kanalında yer alan fiyattan daha yüksek olmaması gerekir. Özellikle sezonun düşük olduğu dönemlerde işletmenizin doluluk oranını artırmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz. 

4.Oda kategorisi yükseltme

Daha iyi bir odada konaklamak şüphesiz her misafirin hoşuna gidecektir.

5.Ücretsiz havalimanı transferi

Tatil planını etkileyen en önemli etkenlerden biri de otelin destinasyonu ve bu destinasyona ulaşımın nasıl sağlanacağı konusudur. İşletmeniz havalimanına oldukça uzak bir mesafede olabilir. İşletmeniz ne kadar güzel olursa olsun bu durum misafirlerinizi gerek maliyet gerek konfor açısından düşündürecek ve belki de rezervasyon işlemini iptal etmelerine sebep olacaktır.  Ulaşım için havayolunu tercih edecek misafirlerinizin konforunu göz önünde bulundurarak tatil deneyimini iyileştirmek için havalimanı transfer hizmeti sunmanız rezervasyon sayınızı olumlu yönde etkileyecektir. Transfer hizmetinin  yanı sıra özel oda kategorilerini tercih eden veya üye misafirler için  CIP hizmeti sunmanız da misafirleriniz üzerinde yine aynı olumlu etkiyi yaratacaktır. Kısaca CIP hizmeti veya salonları; yolcuların  uçuşlarına kadar hoşça  vakit geçirebilecekleri, içerisinde farklı ikramların bulunduğu özel yolcu salonlarıdır. CIP hizmeti sunan bir işletme örneği için tıklayınız.

6.Spa İndirimi

Genel olarak çoğu otelde Spa bölümü otel bünyesinde olmasına rağmen otel dışı bir işletme tarafından hizmet vermektedir. Bu sebeple konaklamada ödenen ücrete dahil edilmeyen spa hizmeti için misafirlerinize indirim sunmanız satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. 

7. Ücretsiz Ala Carte Restoran

Otelinizin her şey dahil ya da oda kahvaltı konseptinde olması fark etmeksizin eğer mevcut ise  ala carte restoranlarınızın hepsinde olmasa bile bazılarında belirli günlerde ücretsiz hizmet vermeniz misafir deneyimlerinizi olumlu yönde etkileyecektir.

8.Kişiselleştirilmiş kampanyalar

Satışlarınızı artıracak bir diğer önemli unsur misafirlerinize sunacağınız kampanyalardır. Burada dikkat etmeniz gereken nokta hangi misafire hangi kampanyanın sunulacağıdır. Elbette ki her misafir profili birbirinden farklıdır ve işletmenizin kampanyaları her misafirinize uygunluk göstermeyebilir. Örneğin çocuklu misafirleriniz için yapacağınız bir kampanya balayına gelen misafirleriniz için bir anlam ifade etmeyecektir. Bu sebeple işletmenizi tercih etmiş her misafirinizi doğru analiz etmeli ve işletmenizden faydalanmak isteyebilecekleri hizmetleri belirleyerek kişiselleştirilmiş kampanya planları oluşturmalısınız.