Google İşletme Profili Nedir? Ne İşe Yarar?
Google İşletme Profili, işletmenizin internetteki görünürlüğünü artırmak ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için kullanabileceğiniz, Google tarafından ücretsiz olarak sunulan bir hizmettir. Bir işletme profili oluşturmanız, kullanıcılar tarafından işletmeniz ve verdiğiniz hizmetler ile alakalı aramalar yapıldığı zaman Google arama sonuçlarında daha çok görünür olmanıza olanak sağlar.
İşletme Profili Oluşturmanın Avantajları
1. Hedef Kitlenizi İşletmeniz ve Hizmetleriniz Hakkında Bilgilendirmenizi Sağlar
İşletme profilinize işletmenizin; telefon numarası, açılış kapanış saatleri, web sitesi ve adresi gibi bilgileri ekleyebilir ve hedef kitlenizi bilgilendirebilirsiniz. İşletmenizin iletişim bilgilerinde değişiklik olması, herhangi bir durumdan dolayı işletmenizin çalışma saatlerinin değişmesi ya da işletmenizi geçici olarak kapatmanız gibi durumlarda bu bilgileri dilediğiniz zaman güncelleyebilirsiniz.
Adres bilginizi girmeniz işletmenizi Google Haritalar’da da görünür hâle getirir ve bu sayede Google Haritalar üzerinden konum bilgisi ile müşterilerinizin size ulaşması kolaylaşır. Ayrıca işletme profilinize ürünlerinizin, işletmenizin veya hizmetlerinizin fotoğraflarını ekleyerek hedef kitlenizin dikkatini çekebilir, ürün ve hizmetlerinizi görsel olarak da sunabilirsiniz.
2. Müşterileriniz ve Potansiyel Müşterileriniz ile Etkileşim Kurmanıza Yardımcı Olur
İşletme profili, müşterileriniz ile etkileşim kurmanıza yardımcı olur. Müşteriler, işletmenizi beş yıldız üzerinden değerlendirebilir, işletmenize sorular sorabilir, işletmeniz ve hizmetiniz ile ilgili olumlu ya da olumsuz yorumlar yapabilirler. Müşterilerinizin sorularına cevap vererek onlar ile etkileşimde bulunabilirsiniz. Olumlu ve olumsuz yorum ve incelemelerine yanıt vererek marka imajınızı yönetebilirsiniz. Bununla birlikte dilerseniz profilinize bir mesajlaşma butonu ekleyebilir ve müşterilerinizin sizinle doğrudan iletişim kurmasını da sağlayabilirsiniz.
3. Trafiğinizi ve Dönüşümlerinizi Artırmanıza Yardımcı Olur
Google İşletme Profili sayesinde, Google’da işletmeniz ya da hizmetlerinizle ilgili aramalar yapıldığında; işletme profilinizin ne kadar öne çıktığı, arama yapan kullanıcının konumuna olan uzaklığınız ve işletmenizin arama terimi ile alaka düzeyi unsurlarına bağlı olarak arama sonuçları ekranının sağ kısmında bir kutucuk içerisinde profiliniz sergilenebilir. Bu kutucuğun içerisinde yer alan telefon numaralarının, web sitelerinin, rezervasyon ya da sipariş butonlarının tıklanma oranı oldukça yüksektir. Bir işletme profiline sahip olmanız hâlinde arama sonuçları ekranında bu şekilde sergilenerek tıklanma oranlarınızı ve dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.
4. Yerel SEO Çalışmalarınıza Katkıda Bulunur
Google İşletme Profili, yerel SEO çalışmalarınıza da katkıda bulunur. Bir kullanıcı, bir hizmeti ya da işletme türünü Google’da arattığında; Google, işletme profillerinden üç tanesini seçerek arama sonuçlarının en üst kısmında listeler. Örneğin, bir restoran işletmeniz olduğunu varsayarsak bir kullanıcı, Google’da ‘’yakınımdaki restoranlar’’ araması yaptığında ya da bir dövme stüdyonuz olduğunu varsayarsak bir kullanıcı Google’da ‘’dövme’’ kelimesini arattığında Google İşletme Profili sayesinde üst sıralarda çıkma imkânına sahip olursunuz ve SEO optimizasyonunuz artar.
Listelenecek üç işletmeden biri olmanız ya da hangi sırada gösterileceğiniz ise işletme profilinizin ne kadar öne çıktığı, arama yapan kullanıcının konumuna olan uzaklığınız ve işletmenizin, arama terimi ile alaka düzeyi faktörlerine bağlı olarak belirlenmektedir.
5. İşletme Kaydınızı Yapmanız İşletmeniz Adına Yanlış Bilgi Girilmesinin Önüne Geçmenizi Sağlar
Google’a işletme profilinizi kaydetmeniz ve doğrulamanız oluşabilecek yanlışlıkların önüne geçmenize olanak sağlar. Eğer işletme profilinizi siz kaydedip doğrulamaz ve güncel olarak kontrollerini sağlamazsanız herhangi birisi sizin yerinize işletme kaydınızı oluşturabilir. Web sitesi, adres, telefon numarası gibi bilgileri ekleyebilir.
İşletme kaydınızı ve doğrulamanızı yaparak ve buradaki bilgileri periyodik olarak güncelleyip kontrol altında tutarak, işletme bilgilerinizin sizden habersiz değiştirilmesi ve işletmeniz adına sahte web sitelerinin oluşturulması gibi ihtimalleri engelleyebilirsiniz. Marka adınızın kullanılmasıyla sahte satış, rezervasyon, sipariş oluşturulması gibi durumların önüne geçebilirsiniz.
6. İşletme Türüne Özgü Ekstra Özellikler Sunar
Bir otel, restoran ya da mağaza işletmesi birbirinden çok farklı işleyişlere sahiptir ve farklı hizmetler sunarlar. Doğal olarak farklı fonksiyonları ve özellikleri ile öne çıkarlar. Google İşletme Profili, her işletme türünün gerekliliklerine özgü ekstra özellikler sunar.
Örneğin; restoran, kafe ya da bar gibi işletmeler yemek fotoğraflarını ya da menülerini işletme profillerine ekleyebilirler. Paket servis hizmeti sunuyorlarsa profillerine ‘’sipariş ver’’ butonu ekleyebilirler. Birkaç farklı hizmet sunan işletmeler, verdikleri hizmetleri işletme profillerinde listeleyebilirler.
Ayrıca Google İşletme Profili; işletmelere, profillerine randevu ya da rezervasyon butonu ekleme olanağını da sunmaktadır.
Satış yapan işletmeler, ürün envanterlerini profillerine yükleyebilirler ve buradan satış yapabilirler. İşletme profiline yüklenen ürünler ayrıca Google Alışveriş’te de listelenirler.
Google İşletme Profilinin Otellere Sağladığı Avantajlar
Google İşletme Profili, konaklama işletmeleri için de bazı ekstra özellikler sunar. Otelinizde sunduğunuz havuz, spa, Wi-Fi, otopark, oda detayları, sağlık ve güvenlik hizmetleri gibi olanakları işletme profilinizde listeleyebilirsiniz ve sunduğunuz olanaklardan dilediklerinizi öne çıkarabilirsiniz.
İşletme profilinize, fiyat ve müsaitlik durumu sorgulama aracı ekleyebilir ve ayrıca işletme profiliniz üzerinden rezervasyon alabilirsiniz.
Hotel Partner ile İşletme Profilinizi Güçlendirin!
Google, işletme profilinizde online rezervasyon sitelerinin rezervasyon linklerinin listelenmesi gibi bir imkân da sunmaktadır ancak bu linklerin profilinizde listelenebilmesi için online seyahat acentelerinin kendi web sitelerinde otelinizin bulunması gerekmektedir. Ayrıca rezervasyon bağlantınızın yanı sıra oda fiyatlarınızın da işletme profilinizde listelenme olanağı vardır ancak bunun için de online seyahat acentelerinin web siteleri ile kendi rezervasyon sisteminizi entegre etmeniz gerekmektedir.
İşletmeniz için en kârlı rezervasyon biçimi düşünüldüğünde acenteler üzerinden rezervasyon almak yerine resmi web siteniz üzerinden rezervasyon almak ilk akla gelen seçenek olacaktır. İşletme profilinize fiyat etiketlerini, resmi web site bağlantınız üzerinden oluşturulacak rezervasyon linki ile birlikte ekleyerek bu en kârlı seçeneği kullanabilirsiniz ancak bunları profilinize doğrudan eklemeniz mümkün olmayacaktır.
Siz de Hotel Partner’in rezervasyon yazılımını kullanarak işletme profilinize fiyat etiketlerini ve resmi rezervasyon bağlantınızı ekleyebilirsiniz. Bunları işletme profilinize eklemek yalnızca rezervasyon kârınızı artırmakla kalmayacak, aynı zamanda hem Google’da daha üst sıralarda çıkmanızı sağlayarak trafiğinizi artıracak hem de resmi web sitesi açıklaması ile işletme profilinizin dikkat çekmesini sağlayacaktır.