2022 Yılında Seyahat Nasıl Olacak?
Otel yorumları analizi ve raporlamaları üzerine çözümler sunan, global pazarda sektörünün önde gelen firmalarından TrustYou, 2022 yılı ve sonrası için seyahat trendlerini Trustyou ekibi yorumladı.
Pandemi bize bir şey gösterdiyse, o da seyahatin değiştiği ama kalıcı olduğudur.Covid’den önceki seyahat etme şeklimiz geçmişte kaldı. Şimdi nereye gittiğimizi, bu yeni seyahat çağının taleplerini nasıl karşılayabileceğimizi ve tüm mesafelerin, maskelerin, giriş düzenlemelerinin ve testlerin seyahat davranışını nasıl etkilediğini anlamaya çalışıyoruz.
Haydi beraber 2022 için sektör tarafından keşfedilen bazı trendlere göz atalım:
Trend 1: Anlamlı seyahat
Her seyahatin iyi düşünülmüş ve planlanmış olacağı giderek daha açık hale geliyor. Maldivler'e hızlı bir şekilde uçmak veya bir trene spontane atlamak artık insanların seyahat şekli değil. Google trendlerine baktığımızda, Pandemi nedeniyle askıya alınan “hayattan zevk alma” anlarının değerinin arttığını görüyoruz. Amadeus’un portallarındaki sorgular ve rezervasyonlarla ortaya çıkan benzer bir eğilime var; birçok gezginin daha sonra beklemek yerine şimdi önemli ve anlamlı seyahatler yapmayı planladığını gösteriyor. Bu nedenle, 2022 için gezginlerin aklında, birkaç hafta sonu kaçamağı yapmaktan çok daha fazla uzun zamandır bekletilen ve arzu edilen destinasyonlar veya yapılacak gezilerin listesi var.
Benjamin Jost, TrustYou CEO'su şöyle diyor:
“Gezginler kalacak bir yer ararken kalite, önemli bir karar verme faktörü olacak. Trendlerin gösterdiği gibi, seyahatleri değerli kılmak ve çok özel deneyimler aramak, 2022 yılında gezginlerin kayıp zamanı telafi etmelerindeki ana itici güçlerden biri. Otelciler, kendilerine mümkün olan en iyi deneyimi sunduklarından emin olmalıdır. Konaklama endüstrisinde temizliğin büyük bir rol oynamaya devam edeceği çok açık, bu nedenle bu çabaları yüksek tutmak ve misafirleri bu konuda bilgilendirmek çok önemli. Toplanan konuk yorumlarının kapsamlı değerlendirmesine dayanan TrustYou görüşleri, otellerin eksiklikleri doğrudan belirlemesine ve sorunları daha ortaya çıkmadan düzeltmesine yardımcı olur. Otellerin misafirlerinin konaklamalarını şimdiye kadarki en unutulmaz deneyim haline getirmelerine yardımcı olmak için buradayız.”
Trend 2: Sürdürülebilir seyahat
Her yerde karşımıza çıkan iklim değişikliği konusunu aşina olan gezginler, düşük karbon ayak izi sağlayan, sürdürülebilir deneyimler aramaya başladılar. Sürdürülebilir gezginlerin taleplerini karşılamak, oteller ve tüm seyahat endüstrisi için zorlu bir iştir. Booking.com tarafından gerçekleştirilen bir anket, "küresel gezginlerin %83'ünün sürdürülebilir seyahatin hayati olduğunu düşündüğünü ve %61'inin pandeminin onları gelecekte daha sürdürülebilir seyahat etmek istediğini söylediğini" ortaya koydu. Bu yönde atılan her türlü çaba da meyvesini verecektir. Expedia Group, yaklaşık her 5 gezginden 3'ünün seyahatlerinin daha sürdürülebilir ve çevre dostu olması için daha fazla ödemeye istekli olduğunu bildiriyor.
TrustYou'da İş Geliştirme Kıdemli Direktörü ve Avrupa Orta Doğu ve Afrika Kilit Müşteri Yöneticisi Manuela Erlemann şunları ekliyor:
“Sürdürülebilirlik konusu, konaklama sektörünün her aşamasında uygulanabilir ve kalıcı olacağa benziyor. Birçok otel için ekolojik önlemlerin uygulanması önümüzdeki birkaç yıl için çok yüksek bir önceliğe sahip. Pek çok turist, çevre dostu bir otel rezervasyonu yaparken büyük bir avantaj sağlıyor ve bunun sürdürülebilir olduğunu bilirlerse konaklamaları için daha fazla ödemeye hazırlar. Geri dönüşümün teşvik edilmesi, plastik kullanımının azaltılması, yerel ve ekolojik ürünlerin sunulması gibi önlemler alınabilecek önlemlerden sadece birkaçı. Sürdürülebilirliği teşvik etmek için, konaklama sonrası anketinize, gezginlerin deneyimlerini başkalarına anlattığı ve çabalarınızı vurgulayan belirli sorular ekleyebilirsiniz.”
Trend 3: Konaklamalar ve kısa mesafeli seyahat
Yurtiçi seyahat ve konaklamalar zaten 2021'de bir artış gördü ve muhtemelen 2022'de artacak. Bölgeleri keşfederken veya kendi şehrinizi bir gezginin gözünden görürken yaşadığınız ülkede bu güvenlik hissine sahip olmak, konaklamaları ve kısa süreli seyahatleri kolaylaştırır. TravelDailyNews, Parkdean Resorts tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Birleşik Krallık'taki gezginlerin Birleşik Krallık dışındaki çevrimiçi arama terimlerinin azaldığını ve ülke içindeki sorguların önemli ölçüde arttığını bildirdi.
Hotel Partner notu: “Nisan ayında başlayan Ukrayna ve Rusya’daki gelişmeler, Türkiye’nin en büyük uluslarası turist kitlelerinini etkilemiş oldu. Özellikle tatile çıkabilecek olan Rusların, 2022 yılında yurtiçi seyehatlere öncelik vereceğini düşünüyoruz.
TrustYou'da Satıştan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Nao Shitara, esnekliğin ve özel tekliflerin anahtar olduğunu görüyor.
“Birçok otel, tekliflerini daha esnek iptal politikalarıyla şimdiden değiştirdi. Bu şekilde, seyahatin kendisi biraz belirsiz olsa bile konukların otel rezervasyonu yapma olasılığı daha yüksek. Ayrıca, yerel halkı hedefleyen özel teklifler, ör. Konaklamaya özel kampanyalar, aksi takdirde boş olabilecek bazı ekstra odaların satılmasına yardımcı olur. İnsanlar olumlu deneyimler ve risklerini hafifletecek bir şeyler için can atıyorlar.”
Trend 4: Temassız iletişim ve teknoloji
Bu eğilim uzun zamandır geliyor ve pandemi tarafından pekiştirildi. Temassız iletişim verimli, güvenli, zaman kazandıran ve başka herhangi bir donanım gereksinimi olmadan kullanışlıdır. Oracle ve Skift tarafından yapılan ortak bir araştırmaya göre, otellerin yaklaşık %70'i check-in, yemek siparişi, consiarge hizmetleri ve daha fazlası için temassız teknolojiyi kullanmayı planlıyor. Ek olarak, otellerin %44'ü yerinde dijital iletişim hizmetlerini benimsemeyi düşünüyor ve %28'i bu değişikliği yaptı veya yapıyor.
Alex Tan, TrustYou'da APAC Satış ve Operasyon Başkan Yardımcısı şunları söyledi:
"Otellerin, hem misafirler hem de otel personeli için daha güvenli olmasını sağlamak için iletişimlerini temassız yöntemlere değiştirdiğini görüyoruz. Sosyal mesafe nedeniyle birçok otel işletmecisi, konuklarına eskisinden daha iyi hizmet vermekte zorlandı. Konaklama sırasında doğrudan iletişime alternatif olarak Trustyou’nun Canlı Mesajlaşma ve Canlı Anket ile Canlı Deneyim araçlarını sunabileceğimiz için heyecanlıyız. Bu, olumsuz bir incelemeyi daha gerçekleşmeden önce durdurmak için konuklar tesisteyken sorunların icabına bakmaya da yardımcı olur.”
Trend 5: İş Seyahati ve Toplantıların Geri Dönüşü
Yaklaşık iki yıllık online toplantılardan, Zoom aramalarından ve sanal fuarlardan sonra, çalışanların ve şirketlerin yüz yüze etkileşime geri dönmek istedikleri açıktır. Destinasyon analistleri, düzenli olarak web konferanslarını kullanan çalışan Amerikalı gezginlerin ⅔'den fazlasının bir "Zoom yorgunluğu" hissettiğini ve diğer %63'ünün yüz yüze toplantılara geri dönme zamanının geldiğini düşündüklerini belirtiyor.
AccorHotels'in seyahat raporuna göre event’ler daha küçük, daha kısa ve daha yerel olacak. Toplantı ve event profesyonellerinin %58'i, 150'den fazla katılımcının bulunduğu büyük toplantıların azalacağına inanıyor. Sadece %25'i 30'dan az katılımcının olduğu daha küçük etkinlikler için aynı şeyi söylüyor, bu nedenle 2022'de daha küçük toplantıların tekrar daha yüksek alaka düzeyine sahip olacağı umudu yüksek.
TrustYou Pazarlama Başkan Yardımcısı Valerie Carboni Valerie Carboni şunları ekliyor:
“İş seyahati, deniz-kum-güneş ve keyif seyahatlerine kıyasla daha yavaş bir genel iyileşme yaşadı. Ancak şimdi ivme kazandığına göre, oteller için iş amaçlı seyahat edenlere hitap etmek ve bu önemli gruptan elde edilen geliri artırmak için işletmeye uygun hizmetler sunma konusunda büyük bir fırsat var. Kusursuz Wi-Fi bağlantısı, birbirine yeterli mesafeye sahip paylaşılan veya ortak çalışma alanları ve toplantı tesisleri için özel bir fiyattan rezervasyon imkanlarıyla bu fırsatlar yakalanabilir. Otellerin bu özel fırsatları sunduğu, online yorumlarda yer alırsa, iş seyahatlerini online olarak planlayan iş insanları görecek ve otelinizi tercih edecektir.
Orjinal makale: https://www.trustyou.com/blog/trends-insights/travel-in-2022-meeting-the-demands-of-a-new-era