CRO (Central Reservation Office) Nedir?

09 Ocak 2023 Geri Dön

Central Reservation Office yani Merkezi Rezervasyon Ofisi, otel çalışanlarına ya da otellerin bünyesinde bulunan veya harici olarak hizmet veren çağrı merkezi çalışanlarına, rezervasyon ve satış süreçlerinde yardımcı olan uygulamalardır. CRO uygulamaları, mevcut durumdaki rezervasyonların ve potansiyel taleplerin en hızlı ve kolay şekilde yönetimi konusunda yardımcı bir uygulamadır. Uygulama, otellerin müsaitlik durumuna göre gelen rezervasyonları otomatik olarak işleme koyar. Genellikle CRO üzerinden gelen rezervasyonlar, ardından CRS (Central Reservation System) uygulamaları üzerinden onaylanır.

CRS (Central Reservation System) Nedir?

Konaklama endüstrisinde rezervasyon süreçlerinin takibini ve yönetimini sağlamak için kullanılan yazılımlar, Central Reservation System yani Merkezi Rezervasyon Sistemi olarak adlandırılır. CRS yazılımları, rezervasyon sürecini tek bir kanaldan yönetip yürütmeye olanak sağlar ve operasyonel verimliliği artırır.

CRS Yazılımlarının Sağladığı Kolaylıklar

CRS yazılımları ile birçok farklı kanal aracılığı ile işletmenize gelen rezervasyon talepleri tek bir merkezde toplanır. Bu da tüm kanallardan gelen taleplerin takibini ve işlenmesini tek bir noktadan kolayca yapmanıza olanak sağlar. 

Ayrıca CRS yazılımları sayesinde rezervasyon ve satış işlemleri için çağrı merkezi gibi  ayrı bir ekip yerine, bütünleşik, farklı mesai saatlerinde çalışan bir satış ekibi kurulabilir. Bu ekip, sadece telefonlara bakma değil, web sayfasından gelen web form talepleri, sosyal medya mesajları, kurumsal e-posta adresine gelen talepleri, CRO yazılımı içinde ilgili “source” ile manuel ekleyerek, tek bir rezervasyon hunisi içinde işler. 

Satış ve rezervasyon işlemleri rezervasyon departmanları tarafından CRS yazılımları aracılığı ile otomatik olarak yapılabilir. Bu da iş yükünü ve operasyon maliyetini azaltarak işletmenin kârını artırmasına yardımcı olur. 

CRS yazılımları, otelinize gelen her fiyat veya müsaitlik talebini, potansiyel müşteri olarak kayda geçmenize, takip etmenize destek olur. Bunları yaparken ara ve ana hedefler girerek doğrudan satış pipeline’ınızı yönetebilirsiniz. 

CRS Ne Değildir?

CRS, bir santral yazılımı değildir. Sektörümüzde benzeri kelimelere sahip farklı ürünler olduğu için bu konuda zaman zaman bir jargon karışıklığı olduğunu görüyoruz. Otelinize gelen çağrıları ekip içinde dağıtacak ve şirket içi telefon hizmetini sunacak yazılımlar, CRS yazılımlarından farklıdır. Bu yazılımlar sadece telefon karşılamaya, zaman zaman da otelinizdeki PMS’e satış veya misafir verisi girmenize yardımcı olur. Ama satışlarınızı yöneteceğiniz bir çözüm değildir.

Vertical Booking Tarafından Geliştirilen CRS Yazılımı ile Tanışın!

Vertical Booking tarafından geliştirilen CRS yazılımı ile işletmenize ya da işletme grubunuza tüm kanallardan gelen rezervasyon taleplerini tek bir uygulama üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. Bütün kanallardan gelen taleplerin bir merkezde toplanması da çifte rezervasyon gibi problemlerin önüne geçmenize yardımcı olur. Ayrıca tüm kanallardaki fiyat, kontenjan ve talep gibi unsurları güncel olarak tek bir koldan takip edip yönetmenize olanak sağlar.

Ayrıca CRS programı sayesinde düğünler, konferanslar, şirket aktiviteleri ya da buna benzer kalabalık organizasyonlar için oluşturulacak grup rezervasyonlarını da kolaylıkla işleme alabilir ve oluşabilecek potansiyel karışıklıkların önüne geçebilirsiniz. Bununla birlikte grup rezervasyonlarına özel indirimler tanımlayabilir ve bu indirimleri yönetebilirsiniz.

CRS uygulaması, yalnızca bir rezervasyon yazılımı değil aynı zamanda mükemmel bir CRM sistemidir. Uygulama; müşteri profilleri, tercihleri, geçmiş rezervasyon kayıtları, müşteri davranışları gibi verileri de kaydeder. Bu sayede müşterilerin profillerine göre onlara uygun zamanda uygun teklifi göndermenize olanak sağlayarak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Ayrıca Vertical Booking CRS, yalnızca hangi teklifin hangi müşteri için uygun olacağını anlamanıza yardımcı olmakla kalmaz, bunun yanında fiyat tekliflerini ve yönetimlerini de kolaylaştırır. İşletmenize özel tasarımlar ile kişiye özel ve süreli teklifler hazırlayarak bunları mail aracılığı ile müşterilere gönderir. Oda fiyatlarında değişim olsa dahi kişiye özel teklifler, belirtilen süre dolana kadar sabit kalır.

CRS yazılımı; fiyatlandırma, faturalandırma, çağrı raporlama gibi özellikleri sayesinde sizi ekstra veri girişi ve yönetimi külfetinden de kurtarır.

Hiçbir Rezervasyonu Kaçırmayın!

Uygulama, yeni bir rezervasyon talebi geldiğinde, ilgili ekip tarafından sisteme işlenirse,  bunların geri dönüş ve satışa dönüşme durumları tek yerden kolay takip edilir hale gelir. Bu sayede her bir talebe yanıt verdiğinizden emin olabilirsiniz ve fark edilmemiş bir talep yüzünden rezervasyon kaçırma ihtimaliniz ortadan kalkar.

Müşterilere En Hızlı Şekilde Cevap Vererek Satış İhtimalinizi Artırın!

Form aracılığı ile iletişim kuran müşterilerde, müşterinin tüm bilgileri ve detayları forma girilmiş olduğundan talebe uygun olarak teklif hazırlamanızı hızlandırır. Müşterilerinize olabildiğince hızlı şekilde dönüş yapmak satış ihtimalinizi artıracaktır.

Hatalı Rezervasyon İhtimalini Ortadan Kaldırın!

Odaların müsaitlik durumları sistem tarafından otomatik olarak güncel tutulduğu için uygulama, hatalı rezervasyon yapma ihtimalinizi ortadan kaldıracaktır. 

Kullanıcı Geçmişini Görüntüleyin ve Kullanıcıları Farklı Seviyelerde Yetkilendirin

Müşterilerinize belirli oranlarda ekstra indirimler uygulamak istediğiniz durumlar olabilir. Böyle durumlar için kendi seçeceğiniz bazı kullanıcılara indirim yetkisi tanımlayabilirsiniz. Bununla birlikte dilediğiniz kullanıcıların hareketlerini ve rezervasyon geçmişini de takip edebilirsiniz.